Ματαιώνονται για φέτος οι ετήσιες εξετάσεις του International Baccalaureate

Σε κατάσταση έντονου στρες βρίσκονται οι Έλληνες μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό και έχουν επιλέξει το πρόγραμμα του διεθνούς πτυχίου ΙΒ (International Baccalaureate). Ο λόγος είναι ότι σε αντίθεση με άλλες χώρες που έχουν ήδη αντιμετωπίσει το θέμα η Ελλάδα της ακυρωνει.
Μεχρι τωρα η Υπουργός παιδείας κυρία Κεραμέως ενώ είναι προφανές από τις εξελίξεις αλλά και το έχει και η ίδια υπονοήσει ότι δεν πρόκειται να ανοίξουν τα σχολεία πριν τα μέσα Απριλίου, δεν είχε φροντίσει να ανακοινώσει αν οι μαθητές του ΙΒ θα δώσουν ή όχι εξετάσεις φέτος.

Τι είναι το πρόγραμμα IB Diploma;
Η αποστήθιση δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εισαγωγή σε σχολές πρώτης επιλογής. Αυτό ακριβώς αποδεικνύει το IB Diploma, ένα διετές προπανεπιστημιακό πρόγραμμα, με ακαδημαϊκή λογική. Πρόκειται για ένα πλήρες απαιτητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο στηρίζεται στην ανάπτυξη των ερευνητικών, επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων, καθώς και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Αυτός είναι και ο λόγος που το Δίπλωμα που αποκτούν οι μαθητές μετά τη διεξαγωγή εξετάσεων στο τέλος του δεύτερου έτους (αντίστοιχη Γ’ Λυκείου), αναγνωρίζεται διεθνώς από τα σημαντικότερα πανεπιστήμια και εργοδότες. Απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Α’ Λυκείου.
Γιατί να επιλέξω το IB Diploma του Pierce;
Μικρές τάξεις, πρόσθετες συνεδρίες μαθημάτων και εξαιρετικά καταρτισμένο διδακτικό προσωπικό, είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία συνθέτουν την επιτυχία των μαθητών του IB Diploma σε κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου.
Πρέπει επίσης να υπογραμμιστεί ότι ενώ το Υπουργείο μπορεί να μεταφέρει χρονικά τις εξετάσεις για τα ελληνικά Πανεπιστήμια προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα οι μαθητές, για το ΙΒ δεν μπορεί να το κάνει αυτό διότι πρόκειται για διεθνείς εξετάσεις που γίνονται ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο. Η αδράνεια λοιπόν του υπουργείου παιδείας καταδικάζει σε στρες και αβεβαιότητα τους Έλληνες μαθητές και ενδεχομένως τους θέτει σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους μαθητές άλλων χωρών.

Οι εξετάσεις είχαν προγραμματιστεί για την 1η Μαΐου και είναι κοινές για όλους τους μαθητές που παρακολουθούν το διετές πρόγραμμα ανά τον κόσμο. Λόγω της πανδημίας αλλά και των περιοριστικών μέτρων για τα σχολεία δεν ήταν  δυνατόν να βρεθούν κοινές ημερομηνίες για όλες τις χώρες, ενώ παρακινδυνευμένη θα ήταν και η αναζήτηση νέας κοινής ημερομηνίας, πιθανόν μέσα στον Ιούνιο.
Για τον λόγο αυτό ο International Baccalaureate Organization (IBO) αποφάσισε να ματαιώσει τις εξετάσεις και να προχωρήσει στην αξιολόγηση των τελειοφοίτων με τα υπόλοιπα αξιολογικά μέσα που έχει το I.B. Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε στην «Κ» ο κ. Κωστής Δούκας, γενικός διευθυντής των εκπαιδευτηρίων Δούκα, κατά τη διάρκεια της διετίας του προγράμματος οι μαθητές κάνουν εργασίες, δίνουν τεστ και διαγωνίσματα ενώ αξιολογούνται και για την παρουσία τους και τη συμμετοχή τους στην τάξη. Τα δεδομένα αυτά θα αποσταλούν από τα σχολεία στον IBO και εκεί θα βγουν οι επιδόσεις των τελειοφοίτων για την απονομή του πτυχίου.
Αλλωστε, οι βαθμοί αυτοί συνυπολογίζονται στην τελική επίδοση. Συγκεκριμένα, οι βαθμοί στις τελικές εξετάσεις έχει οριστεί να υπολογίζονται κατά 65% με 70% ανάλογα με το μάθημα, ενώ το υπόλοιπο 30% με 35% προκύπτει από τις επιδόσεις της διετίας, αυτές δηλαδή που φέτος, και λόγω των έκτακτων συνθηκών, θα μετρήσουν αποκλειστικά για την τελική επίδοση κάθε μαθητή.

«Η απόφαση του IBO αποδεικνύει τα μειονεκτήματα των τελικών εξετάσεων ως μοναδικού στοιχείου αξιολόγησης ενός μαθητή. Στην Ελλάδα αξιολογούμε τους μαθητές για την επίδοσή τους σε συνολικά 12 ώρες, όσο κρατά η εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων των Πανελλαδικών», ανέφερε ο κ. Δούκας.
Επίσης, αρκετά πανεπιστήμια του εξωτερικού έχουν ανακοινώσει ότι θα πραγματοποιήσουν τις εξετάσεις του θερινού εξαμήνου εξ αποστάσεως.

ΠΗΓΗ:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,ΒΗΜΑ,REPORTER.GR

Content retrieved from: https://www.csii.gr/.